Wczoraj, na terenie USA, odbyła się premiera Dead Island, natomiast 9 września (pojutrze) my będziemy mogli zagrać w/w tytuł. Pierwsze recenzje zalały internet, a oceny jakie zbiera produkcja Techlandu są bardzo rozbierzne, idąc od statusu hitu z miejsca po przeciętniaka z masą bugów. Portal gram.pl pokusił się na zebranie garści fragmentów recenzji z zagranicznych stron internetowych, na które możecie rzucić okiem pod tym linkiem.. Ciekawostką jest że portal EDGE, dał Dead island ocenę 3/10, argumentując to choćby bezsensownością sytuacji zawartych w grze:„Postacie płaczą z odwodnienia, podczas gdy u ich stóp leżą energy drinki, lub sugerują dalekie wyprawy po zapasy jedzenia, mimo, że w pokoju obok leży tona konserw.”. Cóż nam dopiero przyjdzie się przekonać czy ów portal ma racje. Ciąg dalszy w rozwinięciu newsa.
Na niekorzyść gry, równiez przemawia fakt że Steamowa wersja gry, jest wersją testową na X-Box 360 o czym świadczy zawarty w grze plik XML, czemu Techland również nie zaprzecza, jednak zapewnia że fani dostaną właściwą wersję. Dziwnym jest fakt że testowa wersja, przeznaczona na konsole działa na PC. Na piątek wraz z premierą gry jest zapowiedziana również łatka naprawiająca pierwsze niedociągnięcia gry, a będzie ona zawierać następujące rzeczy:
– wyeliminowano błąd powodujący utratę wszystkich plików zapisu stanu rozgrywki (!).
– poprawa mechanizmu wyboru pozycji do re-spawnu w kooperacji.
– polepszenie świadomości zombie.
– w misjach z eskortą postać niezależna otrzyma więcej HP.
– poprawiono reakcję wroga na ostrzał.
– zmodyfikowano poziom wytrzymałości i żywotności wroga w trybie co-op.
– wyeliminowano błędy, które zaburzały stabilność gry.
– wrogowie na niektórych lokacjach już nie mają problemu z dotarciem do gracza.
– wyrzucone przez naszą osobę przedmioty nie mogą być podnoszone przez naszych kolegów przez 5 minut (co-op).
– naprawiono glitch w momencie handlowania przedmiotami z towarzyszami przygody.
– więcej niż jeden gracz może skorzystać z drabiny w tym samym czasie.
– poprawiono animację w momencie gdy na nasz cel atakuje drugi gracz.
– dopieszczono animację postaci podczas szybkiego przemieszczania się za pomocą tzw. 'map portal’.
– poprawiono sekwencje przeładowania broni i kopania.
– wróg o nazwie Butcher nie pojawi się w misjach z eskortą.
Spodziewajcie się recenzji gry w naszym portalu wkrótce.