[NEWS] Wywiad z twórcami Facebookowego 'The Walking Dead’

W serwisie walking-dead.eu ukazał się wywiad z autorami facebookowej wersji The Walking Dead. Seria ma być adaptacją wersji serialowej i skupimy się w niej na pomocy ocalałym znanym z ekranów telewizorów. Premiery jeszcze nie podano, jednak fani się niecierpliwią a na ich pytania odpowiadają Mac McKean, Stephen Griffin, Bob Mabry oraz Jonathan Justice.

Pytanie: Kiedy odbędzie się premiera?

MM: Zdaje sobie sprawę, że odpowiedź na to pytanie jest najważniejsza. Szczerze mówiąc cieszymy się, że wciąż tworzymy tą grę i dodajemy  kolejne nowe funkcje, które przedłużają czas jej produkcji. Nie ustaliliśmy jeszcze oficjalnej daty premiery, ale mogę powiedzieć, że mamy zamiar rozpocząć zamknięte beta testy w ciągu najbliższych kilku tygodni. Po ich zakończeniu gra ujrzy światło dzienne. Ale wszystko okaże się po testach. Będziemy informować was za pomocą Facebook’a i bloga.

SG: Jeśli porównamy zainteresowanie tą grą do którejkolwiek na Facebook’u, okazuje się, że jest ona na tym samym poziomie, co gry, których premiery odbyły się rok temu.

MM: To prawda. I nie skończymy rozbudowywać jej po premierze. Będziemy cały czas dodawać nowe możliwości i postacie.

Pytanie: Jakie problemy wiążą się z tworzeniem gry?

MM: Pierwszym problemem jest to, jak dać graczom możliwość czerpania przyjemności, zachowując jednocześnie ducha oryginalności historii serialu i zasad, które panują w tym świecie.

SG: Moim zdaniem najtrudniej jest zapewnić graczom na Facebook’u taką samą przyjemność, jak osobą, które grają jedynie w gry komputerowe. To nie może być tylko bezmyślne klikanie dalej, a skomplikowany system, który zaoferuje napięcie, strach i zmusi gracza do taktycznego myślenia.


Pytanie: Czy gra będzie darmowa?

MM: Tak, gra będzie darmowa. Zastosowaliśmy inny znany system utrzymania gry. Będzie można kupować przedmioty premium używając Facebook’owych kredytów.

Pytanie: Jak serial zainspirował twórców do stworzenia zombie w grze?

LR: Stanowczo stwierdzam, że wzięliśmy z serialu tyle, ile było możliwe. Największy nacisk przykładaliśmy do najbardziej charakterystycznych zombie, które nie były tłem akcji. Chcemy, aby gracze rozpoznawali zombie z serialu w grze.

Pytanie: Czy spotkamy kilka zarażonych osób z objawami choroby?

SG: Tak, nawet bardzo prędko. Pierwsza taka okazja przytrafi się w pierwszej części rozgrywki.


Pytanie: Jakie bronie będą do dyspozycji graczy?

JJ: Gracze będą mieli szanse zdobyć kilka broni, które były prezentowane w serialu. Do dyspozycji czeka chociażby shotgun Shane lub rewolwer Rick’a. Oczywiście można będzie także posługiwać się niezawodnym nożem.

BM: Co do shotgun’a – możesz atakować zombie używając spustu lub miażdżąc ich głowy kolbą.

SG: Nie zapomnieliśmy również o kultowych rozwiązaniach zabijania zombie – śrubokrętem.

Pytanie: Jak przebiegały prace nad oprawą graficzną gry i budową mapy?

LR: Długo pracowaliśmy nad tym, jak będą wyglądać lokacje w grze. Chcieliśmy maksymalnie realistycznie odwzorować miejsca z serialu. Parę razy musiałem nawet jechać do Atlanty i zrobić zdjęcia by upewnić się, że wszystko wygląda tak jak powinno. Liczba samochodów widocznych w serialu zgadza się z tą, która jest w grze. Kiedy widz serialu zobaczy element mapy w grze, wie gdzie ta scena rozegrała się w serialu.

Pytanie: Co według was najbardziej zaskoczy graczy?

BM: Według mnie jest to współpraca gracza z postaciami z serialu. W pierwszej części będzie trzeba współpracować z Shane i T-Dog’iem. Oprócz tego gracz ma na głowie również swoich ludzi, ale to nie ogranicza do tego, by nie kontaktować się z postaciami znanymi z serii.

Źródło: walking-dead.eu.