Pytanie: Kiedy odbędzie się premiera?
MM: Zdaje sobie sprawę, że odpowiedź na to pytanie jest najważniejsza. Szczerze mówiąc cieszymy się, że wciąż tworzymy tą grę i dodajemy kolejne nowe funkcje, które przedłużają czas jej produkcji. Nie ustaliliśmy jeszcze oficjalnej daty premiery, ale mogę powiedzieć, że mamy zamiar rozpocząć zamknięte beta testy w ciągu najbliższych kilku tygodni. Po ich zakończeniu gra ujrzy światło dzienne. Ale wszystko okaże się po testach. Będziemy informować was za pomocą Facebook’a i bloga.
SG: Jeśli porównamy zainteresowanie tą grą do którejkolwiek na Facebook’u, okazuje się, że jest ona na tym samym poziomie, co gry, których premiery odbyły się rok temu.
MM: To prawda. I nie skończymy rozbudowywać jej po premierze. Będziemy cały czas dodawać nowe możliwości i postacie.
Pytanie: Jakie problemy wiążą się z tworzeniem gry?
MM: Pierwszym problemem jest to, jak dać graczom możliwość czerpania przyjemności, zachowując jednocześnie ducha oryginalności historii serialu i zasad, które panują w tym świecie.
SG: Moim zdaniem najtrudniej jest zapewnić graczom na Facebook’u taką samą przyjemność, jak osobą, które grają jedynie w gry komputerowe. To nie może być tylko bezmyślne klikanie dalej, a skomplikowany system, który zaoferuje napięcie, strach i zmusi gracza do taktycznego myślenia.
Pytanie: Czy gra będzie darmowa?
MM: Tak, gra będzie darmowa. Zastosowaliśmy inny znany system utrzymania gry. Będzie można kupować przedmioty premium używając Facebook’owych kredytów.
Pytanie: Jak serial zainspirował twórców do stworzenia zombie w grze?
LR: Stanowczo stwierdzam, że wzięliśmy z serialu tyle, ile było możliwe. Największy nacisk przykładaliśmy do najbardziej charakterystycznych zombie, które nie były tłem akcji. Chcemy, aby gracze rozpoznawali zombie z serialu w grze.
Pytanie: Czy spotkamy kilka zarażonych osób z objawami choroby?
SG: Tak, nawet bardzo prędko. Pierwsza taka okazja przytrafi się w pierwszej części rozgrywki.
Pytanie: Jakie bronie będą do dyspozycji graczy?
JJ: Gracze będą mieli szanse zdobyć kilka broni, które były prezentowane w serialu. Do dyspozycji czeka chociażby shotgun Shane lub rewolwer Rick’a. Oczywiście można będzie także posługiwać się niezawodnym nożem.
BM: Co do shotgun’a – możesz atakować zombie używając spustu lub miażdżąc ich głowy kolbą.
SG: Nie zapomnieliśmy również o kultowych rozwiązaniach zabijania zombie – śrubokrętem.
Pytanie: Jak przebiegały prace nad oprawą graficzną gry i budową mapy?
LR: Długo pracowaliśmy nad tym, jak będą wyglądać lokacje w grze. Chcieliśmy maksymalnie realistycznie odwzorować miejsca z serialu. Parę razy musiałem nawet jechać do Atlanty i zrobić zdjęcia by upewnić się, że wszystko wygląda tak jak powinno. Liczba samochodów widocznych w serialu zgadza się z tą, która jest w grze. Kiedy widz serialu zobaczy element mapy w grze, wie gdzie ta scena rozegrała się w serialu.
Pytanie: Co według was najbardziej zaskoczy graczy?
BM: Według mnie jest to współpraca gracza z postaciami z serialu. W pierwszej części będzie trzeba współpracować z Shane i T-Dog’iem. Oprócz tego gracz ma na głowie również swoich ludzi, ale to nie ogranicza do tego, by nie kontaktować się z postaciami znanymi z serii.
Źródło: walking-dead.eu.