PUBLICYSTYKA: Nowe Vs. Stare – Zainfekowani vs. klasyczne zombie

Natchniony trailerami i ostatnim, żywym (a może martwym?) zainteresowaniem tematyką zombizmu choćby przez wchodzący do kin World War Z, wzorem mojego idola Douga Walkeraaka. Nostalgia Critic, postanowiłem postawić naprzeciw siebie dwa, martwe obozy a mianowicie Szybkie zombie vs. Klasyczne zombie. W 7 punktach, postaram się Wam przedstawić, co przemawia za konkretnym typem umarlaka. Czego my, ocalali, powinniśmy się bać w przypadku wybuchu którejś z epidemii. W rozwinięciu newsa, znajdziecie dalszą lekturę 🙂 WAŻNE: Pisząc ten tekst, opierałem się przede wszystkim na serii ’28 days later’, 'The Walking Dead’ czy 'Left 4 Dead’, tak więc nie znajdziecie tu odniesień do mniej popularnych gier czy filmów z tematu, bo wówczas ten artykuł by się zmienił w temat rzekę 😉


 

 


Śmierć:

Zainfekowani: Ugryzienie, prowadzące do opanowania organizmu wirusem lub śmierć od utraty krwi, w wyniku zadrapań, uszkodzeń organów wewnętrznych oraz ukąszeń. (ZAINFEKOWANI NIE ZJADAJĄ SWOICH OFIAR).

Zombie: W wyniku ugryzienia czy zadrapania nie zależnie od wielkości rany, zawsze prowadzi do pełnoprawnej infekcji. W wyniku działania wirusa ofiara umiera, by po jakimś czasie się reanimować jako zombie. W przypadku większej grupy, powolna śmierć przez bycie pożeranym żywcem.

Zombie 1 : 0 Zainfekowani

Wirus:

Zainfekowani: Szybkie działanie wirusa, powodujące natychmiastową transformację zaraz po zetknięciu się z patogenem. Na minuty po infekcji ofiara doznaje wstrząsu, konwulsji a także zanika funkcja racjonalnego rozumowania, zastąpiona typowym, zwierzęcym instynktem.

Zombie: Wirus działa różnie, od kilku minut do kilkunastu godzin od zetknięcia się z patogenem. Nie zależnie od tego jakiej wielkości jest rana przez którą wdała się infekcja, wirus jest zawsze śmiertelny w stu procentach. Oczekiwanie na śmierć działa na psychikę ofiary. Po dostaniu się do krwioobiegu, ofiara zazwyczaj odczuwa pulsujący ból w ranie, potem następuje ospałość, wraz z biegiem czasu pojawia się ból w stawach, podwyższona temperatura i w efekcie śmierć. Reanimacja następuje w ciągu około 6 godzin.

Zombie 2 : 0 Zainfekowani.

Mobilność:

Zainfekowani: Zwinni i szybcy, potrafiący się wspinać po różnych powierzchniach by dobić się do celu, wykorzystując swoją maksymalną siłę. O wiele szybciej dobrną do swojej ofiary niż klasyczne zombie. Wszelkie używanie drabin, schodów mija się w celem.

Zombie: Powolne i głupie. W wyniku śmierci, przez 'rigos mortis’ nie mogące wykorzystać swojej pełnej siły do dostania się do pomieszczenia z ofiarą. Nie potrafią wchodzić po drabinach, ani schodach, gdzie po tych drugich się powolnie wspinają czołgając się.

Zombie 2 : 1 Zainfekowani.

Inteligencja:

Zainfekowani: Mimo utraty większości funkcji mózgu, sprowadzając go do prostej zasady 'zabić to co widzisz’ wykazują większą infeligencję od przeciętnych zombie, wykorzystując przy tym skróty by dogonić swoją ofiarę. Posiadają minimalne zdolności rozwiązywania problemów. Kiedy atakują, użyją przedmiotów by sforsować drzwi lub szybę. 

Zombie: Bezmyślne istoty, pchane rzadzą jedzenia. Nie potrafiące w żaden sposób używać przedmiotów, chyba że w wyniku 'rigos mortis’ przedmiot trzymany zażycia pozostanie w dłoni.

Zombie 2: 2 Zainfekowani

Odporność:

Zainfekowani: Z zasady zainfekowany to zwykły, żyjący człowiek, tyle że opanowany wirusem. W wyniku obrażeń które uśmiercą istotę ludzką, także uśmiercą zainfekowanego. W przypadku wzmożonej agresji, nie czują bólu i podczas pościgu nie zwracają uwagi na  fakt że zostały im zadane poważne rany, które normalnego człowieka by wprowadziły w stan agonii. Kiedy nie są wprowadzone w amok, słaniają się po okolicy, wyglądając na bardzo chore osoby np. łapiąc się za głowę, wymiotując i siedząc z opuszczoną głową.

Zombie: Jedyny sposób by zabić zombie to strzał w głowę, by uszkodzić mózg. Można także unieszkodliwić zombiaka poprzez uszkodzenie kręgosłupa. Żaden inny sposób nie okazał się skuteczny. Zombie nie odczuwają bólu. Jest to jednocześnie zaleta jak i wada, gdyż raz uszkodzony zombie zostanie uszkodzonym zombie. Ich ciała nie posiadają zdolności regeneracji uszkodzonych mięśni, natomiast fakt że zombie nie odczuwają bólu ani zmęczenia, pozwala im non stop, powolnie ścigać swoją ofiarę.

Zombie 3 : 2 Zainfekowani

Ogólne zagrożenie w terenie:

Zainfekowani: Niezależnie od tego gdzie się znajdujesz, zainfekowany zawsze szybciej do Ciebie się dostanie niż przeciętne zombie.

Zombie: Powolne, łatwe do wymanewrowania, pojedyńcze sztuki łatwe do ubicia. Skuteczne tylko w dużej grupie.

Zombie 3 : 3 Zainfekowani

Oblężenie:

Zainfekowani: Będzie trwało krócej, jednak będzie bardziej zaciekłe niż w przypadku zombie. Z racji że zainfekowani to żywi ludzie, prędzej czy później, wymrą z braku jedzenia lub odwodnienia organizmu.

Zombie: Oblężenie będzie trwało dopóki zombie nie ulegnie procesowi rozkładu. Może to trwać nawet kilka lat.

Zombie 4 : 3 Zainfekowani

OSTATECZNY WERDYKT – KLASYCZNE ZOMBIE WYGRYWAJĄ TO STARCIE. NIE ZMIENIA JEDNAK FAKTU, ŻE OBU TYPÓW WYBUCHÓW EPIDEMII NIE NALEŻY LEKCEWAŻYĆ I ZA KAŻDYM RAZEM TRZEBA MIEĆ PLAN W PRZYPADKU INFEKCJI. 😉 BĄDŹCIE CZUJNI.